The sexist spin on Hillary Clinton’s Senate testimony

I know I’m a couple of days behind on this, but Aviva Shen of ThinkProgress has a great post up highlighting the sexist coverage of Secretary of State Hillary Clinton’s testimony during a Senate committee hearing on the Benghazi terror attacks last week,

In fact, here’s the Thursday morning cover of the New York Post, which is owned by conservative media tycoon Rupert Murdoch:

Image courtesy ThinkProgress.org
Image courtesy ThinkProgress.org

I’m willing to bet that if a male Secretary of State had become as outraged as Secretary Clinton did by the line of idiotic and hyper-partisan questioning she subjected to, the New York Post cover story probably would not have included a headline about how afraid of him his spouse must be.

Financial Times Calls for Murdoch To Cut His Sons Loose

The Financial Times reflects on the recent proxy battle over control of News Corp (parent company of Fox News) and calls for Murdoch to realize that it may be time for the elder Murdoch to change course in the legacy he will leave. His sons, they argue, aren’t really up to the task and it’s frustrating that Murdoch doesn’t recognize this. Continue reading “Financial Times Calls for Murdoch To Cut His Sons Loose”

NewsCorp Caught Up In New Scandal

Things are going from bad to worse over at Rupert Murdoch’s NewsCorp Empire.  This time, the victims are actually the very people who pay the NewsCorp bills: the advertisers.  And in this case, it’s European advertisers in The Wall Street Journal.

The Guardian reports:

One of Rupert Murdoch’s most senior European executives has resigned following Guardian inquiries about a circulation scam at News Corporation’s flagship newspaper, the Wall Street Journal.

The Guardian found evidence that the Journal had been channelling money through European companies in order to secretly buy thousands of copies of its own paper at a knock-down rate, misleading readers and advertisers about the Journal’s true circulation.

The bizarre scheme included a formal, written contract in which the Journal persuaded one company to co-operate by agreeing to publish articles that promoted its activities, a move which led some staff to accuse the paper’s management of violating journalistic ethics and jeopardising its treasured reputation for editorial quality.

This actually constitutes a crime in the UK.  So who still thinks that letting Murdoch get his hands on The Wall Street Journal was a good idea?  Anyone? Anyone?

Joe and Rupert sitting in a tree….

Schoolgirl crushes are so cute. They actually make a nice couple!

LIEBERMAN: I’m sorry about that! It just happened. But of course, really, Fox Business is my favorite and Fox generally, anything Rupert Murdoch owns.

Fox News’ parent company donates $1 million to Republicans

Yep, Fox News is definitely “fair and balanced”

Like any other companies, media companies have long dabbled in giving money to politicians in an effort to curry favor or protect their bottom lines. But News Corp.’s $1 million donation to the Republican Governors Association isn’t business as usual – in either size or style.

[…]

Political analysts said it was highly unusual for the company not to make a comparable contribution to Democrats, in the way most corporate givers (including News Corp.) usually give – both to hedge their bets and to maintain a sense of even-handedness. And the size of the donation, the largest corporate contribution to the RGA this cycle, was eye-opening for a media company.

Just imagine the outrage we’d hear from the folks in the right wing outrage brigade if a company like NBC gave $1 million to the Democrats. No doubt the right would be up in arms if NBC donated $1 million to Democrats, but curiously they’re perfectly okay with Rupert Murdoch lining the GOP’s pockets with a nice big donation.

I wonder what flag Hannity will wrap himself up in now….

If he is being honest he will us this one:

a Saudi billionaire caused the Fox News Channel (FNC) to dramatically alter its coverage of the Muslim riots in France after he called the network to complain. The Saudi billionaire, Al-waleed bin Talal, is a friend of News Corporation chairman Rupert Murdoch and controls an influential number of voting shares in the company.

Hmmm and this is the “news” channel that the righties swear by!

http://www.aim.org/press-release/saudi-billionaire-boasts-of-manipulating-fox-news-coverage/